De kurk is uit de fles

28 september 2013

Het moeilijkste van weggaan is het afscheid nemen. Op zich is het niet al te ingewikkeld, een hand en een zoen en weg ben je. Het zit 'm in de tijd die het kost. Meestal duurt afscheid nemen zo'n drie weken. Vanaf die derde week voor je vertrek gaan mensen vragen of je er klaar voor bent, of je al hebt ingepakt, of het al gaat kriebelen.

En kriebelen doet het. Het jeukt. Al die aandacht is heel warm en welkom, heel vriendelijk en betrokken. Ik kan er ook niets van zeggen, want ik heb er zelf om gevraagd. Ik raak tenslotte niet uitgepraat als ik weer eens op reis mag. En toch valt het zwaar, drie weken lang afscheid nemen van collega's, vrienden, familie. Je drie weken lang onderdompelen in het gaan missen van mensen is niet het meest feestelijke begin van een reis. Gelukkig was het feestje op het eind erg leuk. Misschien zeg ik het de volgende keer pas op het laatste moment...

Ik zit nu in Kuala Lumpur. De fiets zit in het vliegtuig en ik wacht op mijn aansluiting naar Singapore. Nog een verlate fotoshoot afwerken en dan ben ik klaar met werk. Dan is het tijd voor mezelf, mijn kunst en mijn vrijheid. Het genieten kan beginnen. De kurk is uit de fles!

Groetjes en tot snel,

Ruud

P.s.: de volgende keer doe ik er plaatjes bij!

1. Paps en mams:
    28 september 2013
    Ik hoop dat je inmiddels in Singapore bent aan gekomen met fiets doos en de rest groetjes aan allemaal
  2. Cathy:
    28 september 2013
    Ik ben benieuwd naar je eerste foto's. Ga je nog wat bekijken in
    Kuala Lumpur?
  3. Arjan van etten:
    Hoi,

mooi datje goed bent aangekomen. Ben benieuwd naar de verlate fotoshoot.

Groetjes, Arjan.
  4. Lenny:
    29 september 2013
    Fijn om te lezen dat je goed aan bent gekomen!
    Drie weken lang afscheid nemen is nooit leuk. Maar je hebt ons wel de kans gegeven om aan het idee te wennen. Een half jaar zonder jouw prettig gestoorde persoontje is best lang! Gelukkig kunnen we mee lezen :). Ik ben benieuwd naar de eerste foto's! Doe je Ling en Tao de groeten?

Doeidag!
  5. Inge van Ralen:
    1 oktober 2013
    Hoi Ruud, ik heb ons afscheid zo lang mogelijk proberen uit te stellen maar uiteindelijk zijn we elkaar toch nog mis gelopen :-(
    Maar dat zal vast de pret niet drukken. Wij gaan jou vast meer missen dan jij ons :-)
    Ik wens je een mooie en inspirerende reis toe. Ik kan niet wachten om je eerste kiekjes te bewonderen!
    Heel veel plezier.
    Grt Inge